torsdag 10 juni 2010

Aktivitet i ateljén

Året var 2003 och jag stod vid ett av livets vägskäl. Det var dags att följa min kreativa ådra, så valet var inte svårt. Det började med en Konsthantverkslinje uppe i Glimåkra. 27 mil körde jag varje dag, men det var värt varenda mil och bensinpeng för en sådan fantastiskt rolig utbildning. Jag var dessutom ensamstående mamma till ett handikappat barn, men med en otrolig hjälp från familj, vänner o dagispersonal fick jag det att gå ihop :o)

Året efter kom jag in på Malmö TillskärarAkademi. Jag kände verkligen att jag var inne på rätt spår. Efter examen började det trilla in lite beställningar, så då bestämde jag mig för att starta eget och det ledde till Jika Design som är mitt märke. Fram till förra sommaren då vi flyttade till Danmark hade jag mitt företag.

Visst finns det planer på att starta upp igen här i Danmark, men tiden är inte riktigt inne. Så länge syr jag bara till mig själv och flickorna. Här kommer lite smakprover: Lila ballongklänning är det senaste (dock ingen hit när man ammar :o) Jackan är inte nysydd, men en favorit. Lite Odd Molly över den, eller hur?

Snart kommer också lite bilder på min kreativa hörna, där högarna växer och aldrig tar slut.
Kram på Er

2 kommentarer:

Josse sa...

Va roligt att få se lite av dina alster!!!
Kram på dig!

Cam sa...

Jösses. Kul att läsa om dina utbildningar. Roligt att du tog tag i det du verkligen gillar.