söndag 18 juli 2010

Västerhavet

Att stå med näsan riktad ut mot västerhavet och tårna i det kalla vattnet är en mäktig upplevelse när man befinner sig på Jyllands västkust. Här blåser det full storm, vågorna är meterhöga och horisonten oändlig.
En vecka med bad, loppis och stenplockning vid stranden har gett oss ny energi. Bilen var fylld till bristningsgränsen när vi körde hem. Framtill låg stenarna och baktill alla loppisfynd. Tyvärr fann jag en grej på det sista loppiset som absolut inte fick plats i bilen, ett vitt gammalt fönster till min nya spa-hörna i trädgården. Om vi så hade packat om hela bilen så hade det inte fått plats. Ååååh, om vi bara hade haft en liiiite större bil eller varför inte en släpvagn. Jag erbjöd mig t o m att ta tåget hem ;o) Men ibland hjälper det inte hur mycket man än blinkar...




Vad jag fyndade? Det ska jag visa er nästa gång. Tack för era gulliga kommentarer och för att ni tittar in till mig.

Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Ulrika

Jag har tänkt så mycket på dig under denna helg. Vi har packat ner min svärfars lägenhet och bland allt jag packade ner var svärmors Gröna Anna. Det är så vackert!

Härligt att du och familjen har haft en trevlig semester. Jag ser fram till att se dina fynd ;-) - med tankar på din spa i trädgården är förväntningen ganska hög!

:-) Inge

josse sa...

Du e la för rolig! Typiskt att du inte kunde köpa det där fönstret... Men du fyndade säkert massa andra bra saker :o)

Det låter som ni har en härlig semeseter i alla fall!!!
Kraaaaam!