lördag 7 augusti 2010

Litet smakprov

Det är lördagförmiddag och jag har för ovanlighetens skull fått sova länge :o) Jag skulle egentligen ha befunnit mig på loppis i Farum sedan tre timmar tillbaks, men jag hade en väldigt bra anledning att låta bli idag. Jag blev nämligen överraskad med möhippa (polterabend) igår av mina goa' goa' vänner. Tack snälla söta ni för en underbar kväll....ni gjorde det :o))

Idag är det alltså två veckor kvar tills jag blir 'fru'. Planeringen är i full gång, det mesta på listan är struket och symaskinen går varm. Jag syr klänningen själv, men har också involverat en fd kollega som är mycket duktig på en ting som jag inte tänker avslöja för er nu. Det kommer att bli något alldeles speciellt och jag längtar efter att få sätta samman delarna. Sååå spännande!


Endast ett litet kik ger jag er idag.....


Har valt thaisiden och tyll. Det är en härlig känsla att arbeta med thaisiden...känns lyxigt och det frasar underbart när man tar i det. Tyllen kommer man bara att ana under klänningen, men jag kan avslöja så mycket att omkretsen nertill på tyllen är otroliga 12 m. Jag hade tyll över hela sybordet och fick brottas lite med det för att få det på plats. Egentligen skulle omkretsen ha varit 17 m, men där blev det 'marängvarning' :o)


Nu ska jag ut i solen och öka på solbrännan lite inför bröllopet.

Ha en riktigt härlig helg och kram på Er.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj - så spännande :-)

Farumspejdernes loppis är mycket bättra nästa gång. September brukar vara stora höstfesten. Så du hinnar!

Jag ser fram till att foto på den vackra brud!

Lycka till med projekt brudklänning och festplaneringen :-)

Jytte Horn sa...

Du bliver den smukkeste brud nogensinde.
kh jytte

Cajsas Faster sa...

GRATTIS!!!!!
Men vad spännande med bröllpo! Klänningen kommer bli helt bedårande! Du får visa foton sen!
Kan förstå om du hoppade över loppis idag! Det kommer ju fler...
Ha det gott och lycka till med alla förberedelser!
Kram Marie

josse sa...

Roligt att få se några små detaljer i brudstassen :o) Tror att helheten kommer att bli nåt alldeles extra!!!
Många kramar!

Charlotte sa...

Åh, tack själv. Det var fantastiskt kul och det är bara du som kan bära upp en polyester-klänning, hihi. Tusen kramar till dig fr mig

LOPPISLIV sa...

Hej Ulrika! Ohhh så spännande med stundande bröllop- Och att du syr din egen klänning...oj vad härligt!! Ska bli kul att se den sedan, för du visar väl oss hoppas jag? Det där med gatloppis lät ju som en toppenidé, jag får nog ta ett snack med grannarna :-)) Allt gott nu och Lycka till med klänning och bröllop. Stor kram P