måndag 30 augusti 2010

Måndagsvals

'Får jag lov' säger dammsugaren och bjuder upp till vals på morgonkvisten. Jag har inte ens hunnit äta frukost, men visst; 'när det är gjort är det gjort! Det är skönt att komma upp tidigt så att man får ut någonting av dagen. Men en vals innan frukost är kanske i tidigaste laget.
Det kändes i alla fall fräscht att dricka sitt morgonthé i nystädat hem och med en nystruken linneduk på bordet. En snabb runda med saxen i trädgården resulterade i att jag även hade nåt fint och lite höstigt att titta på.




Gullriset står så fint intill den rostiga kaminen som jag hittade på vår gata. Ännu en granne som inte insåg värdet av denna gamla rostiga skönhet. Vilken tur att just jag flyttade hit, för jag har fyndat inte mindre än tre gånger och troligtvis är det inte sista gången Thomas finner mig stå med näsan ner bland grannarnas skrot.
Ovanför kaminen har jag hängt ett gammalt fönster och en buxbomskrans som nu har sett bättre dagar. Men färgen funkar ju ändå rätt bra till hösten.


Ännu en vals på eftermiddagen med nya kavaljéer; spaden och grepen gör nu att jag känner mig ordentligt genom-dansad idag. Omändringen av rosenrabatten på framsidan börjar lida mot sitt slut. Snart åker jag och alla 'bröllops-presentcheckar' på plantskole-safari. Frossa, frossa....

Ha det så skönt kära vänner.

1 kommentar:

Cajsas Faster sa...

Vilken fin kamin! Härliga fynd du gör hos grannarna.. de tycker säkert du är heltokig!
Lycka till med blom-safarin, såå kul. Roligt att se dina bilder sen.
Idag har jag använt väskan!!
Kram marie