söndag 5 september 2010

Skrotlisa

...har varit i farten igen.

Våra nätter är tyvärr allt annat än utvilande och behagliga när man har en baby och ett handikappat barn. 'Men vår tid kommer'.....intalar jag mig själv. När barnen är tonåringar, så ska vi också sova som tonåringar och ta igen flera års sömnlösa nätter.
Så när jag satt och gäspade på sängkanten igårmorse, sa min kära man till mig att han och flickorna hade bestämt att mamma skulle få gå på loppmarknad alldeles för sig själv. Jag kände mig inte helt upplagd, men tänkte att det är bäst att fånga ögonblicket.
Jag blev plötsligt ivrig att komma iväg och glömde pengarna hemma. Jag har länge sett fram emot att besöka denna stora, väl besökta loppmarknad i Farum och jag blev inte besviken :o) Det där med pengarna löste sig ändå!

Gamla mammeluckor från 1920 blev mina för 80kr. De tänkte jag skulle få hänga på den långa knoppbrädan som ska bli vit och rosentavlan ska också få vit ram. Sen ska allt upp och hänga i sovrummet. En tvålkopp i järn och en mjölsikt i vit emalj fick också komma med hem.



En läcker gammal ölträlåda från Aalborg för 30kr var mitt sista fynd och jag såg att många trånade efter den. Men nu till kruxet...ska jag behålla den som den är eller ska jag måla den vit eller ljusgrå? Jag tänkte att den skulle få stå i vardagsrummet med barnens leksaker i, så slipper man ha allt på golvet.

Hoppas att ni också har en härlig helg. Nu ska jag ut i det ljuvliga höstvädret eller är det fortfarande sommar?!

Kram från mig!

3 kommentarer:

josse sa...

Å vilka fina grejer!
Jag längtar sååååå till den 2/10 när jag ska med till loppisen i Farum! (å jag ska inte glömma pengar) ;o)

Öllådan e ju iofs cool som den är, men jag tror faktiskt att den skulle va ännu finare i nån ljus ton...

Kram kram!

Cajsas Faster sa...

Skönt för dig med en egen dag! Du fick ju med dig många fina saker också! Jag tycker nog du skulle måla lådan...den är säkert mer "värdefull" att ha i original, men den kommer passa dig bättre om den målas!
Ha det bra, kram Marie

Cajsas Faster sa...

Hej igen!
Idag fick jag en positiv kommentar om din fina väska jag vunnit! Det var väl roligt? En som tyckte den var så fin!!
Ta åt dig äran! Sov Gott, Kram