fredag 1 oktober 2010

En lantlig buddha

Thomas och jag har ju flyttat ihop i ganska sen ålder. Jaja, så gamla är vi då inte! Men ok, vi närmar oss fyrtio med stormsteg. (huuu, vill inte...) Detta betyder då att två hem ska reduceras till ett. Vi ska sammanföra, jämka, kompromissa, kasta och spara 'bra-att-ha'-grejor.

För det mesta klarar vi det väldigt bra :o) då jag har fått största inflytandet på inredningen (tack o lov).... men det finns en sak som inte ingår under ordet kompromiss. Att det sen inte alls passar in bland allt annat lantligt, det är en annan femma. För de ska stå framme.....Buddha-statyer från jordens alla hörn. Nu vet jag att Thomas kommer att protestera vilt, för det är då inga buddha. Men låt mig säga gudar från andra religioner eller vad ni nu vill kalla dem.


Här på pianot står två stycken som i allra högsta grad inte får flyttas till en annan plats. Jodå, jag har provat, men han upptäckte det på en bråkdel av en sekund. Och det där med att förklara att jag tycker om att skapa nya stilleben, det gick inte hem. Buddha står där han står!!!

Jag har kapitulerat och tro det eller ej....man vänjer sig! Så bland rosenkuddar och vitshabbiga möbler smyger det sig nu in en och annan buddha. Det är ju faktiskt det här som gör vårt hem alldeles unikt och vem vet, kanske dem håller ett vakande öga över oss.....





Den här urläckra pianopallen hade Thomas med sig från sitt bo och den gillar jag skarpt med sin skinnsits och guldmålade underrede. Där tog det inte lång tid att kompromissa....

Ha nu en riktigt skön helg. Själv ska jag på loppis i Farum med goa' väninnan Josse. Den här gången har jag både lista OCH pengar med mig ;o)

                                                         Bästa kramen


4 kommentarer:

josse sa...

Snart kommer jag!!!
Å jag har laddat med massor av danska pengar :o)

Det ska bli sååå mysigt att kicka igång oktober månad hos er i Helsingör o loppis i Farum!

Kraaam!

Tulipa sa...

Tack söta du för din fina hälsning!!!

Här har jag aldrig kikat in förut...roligt att hitta till nya!

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Kram Mariette

Cajsas Faster sa...

Hoppas ni hade en bra dag och gjorde många fynd!
Jag vet att det kan vara svårt att kompromissa. Jag har också haft tur som fått störst inflytande...pinsamt när mannen ser sina gamla saker på byns loppis...osmart av mig. Skulle ha skänkt dem längre bort!
Ha det bra, längtar efter väskan!
Kram Marie

Charlotte sa...

Men, jag tycker det blev jättefint. Det är ju så fint att blanda gammalt med nytt och omodernt med modernt.
Kram C