måndag 22 november 2010

Adventskalendern är på plats


Och nu är det bara att invänta första söndagen.


Små gåvor, väl inpakade i guldpapper och nerstoppade i hemmasydda adventspåsar med siffror. Minstingen får vänta ännu ett år, men stora flickan tycker att det är spännande :o)


                                  Både tyg och siffror är inköpta här

I veckan ska det städas och putsas fönster. Jullådorna är framtagna och står redo, så som adventsstakarna. Men jag måste erkänna att en stor vit papperstjärna åkte upp idag. Det gick bara inte att vänta....fniss!

Hoppas att ni också står i startgroparna för adventspyssel och mys!

                 Tidigt juliga kramar
                       
                         Ulrika

3 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Vilka fina bilder du tar! Ser så stämningsfullt ut.
Smart med påsarna. Nåt att tänka på, jag tycker det är mysigt fast mina pojkar är nästan stora..
Ha det bra. Jag har också börjat nosa i lådorna.. blir bra!
Kram

josse sa...

Tihii... Va gullig du e Ulrika!!! Du kan verkligen inte hålla dig ;o) Men det är precis så det ska va tycker jag!!! Mys med tända ljus å härligt pyssel.

Vilka fina adventspåsar du gjort! Å de passar perfekt på trappan!

Stor kram!

Vintage House sa...

hej
Här har det oxå börjats...
så söt adventskalender:)
ska fixa min oxå..
Ha en mys kväll
kram
sandra