onsdag 24 november 2010

Doften av granris...

...går inte att jämföra med något annat. Om inte rätta julstämningen har infunnit sig tidigare, så gör den det med all säkerhet när granriset åker in. Nu har jag inte turen att bo i/vid en skog, så jag har snällt fått betala för barren.




Här uppe på skåpet i matrummet satte jag in tallris i Höganäskrus och en väderbiten stallykta.


Och årets första lilla julgran är på plats. Så otroooooligt söt! Här i en zinkhink får den stå i all sin enkelhet och dofta gott. Inget pyssel eller glitter!

                     Må gott och kör försiktigt i snön!

                           Kram, Ulrika

4 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Ulrika! Så fint med lyktan och granriset i kruset, och lilla granen i zinkspannen är ju förtjusande. Ohhh jag måste också fixa hit en sån mini gran, de är så söta. Vi har fått massor av snö här denna veckan, så nu infinner sig julkänslan lite mer. Ha en bra dag. Kraaaam Paula

bakom berget sa...

Så fint! Det enkla är ju det vackraste. Din lykta är ju helt underbar. Kul att ni oxå har fått lite snö nu.
Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Cajsas Faster sa...

Gulligt med en liten gran inne!
Skulle ha knipsat av några fler innan allt blev översnöat!
Härligt julpyntat du har!
Kram Marie

josse sa...

Får ju inte plats med nån stor gran i min lila lägenhet, så jag ska absolut försöka få ta i en sån där liten! De är ju såååå fina!

Nu är det SNART advent PÅ RIKTIGT!!!
Kram på dig!