måndag 29 augusti 2011


                  Godmorgon!!!

Hoppas att alla har haft en härlig helg och något mindre regnig än vår. Att köpa en utlandssemester efter den här regniga sommaren känns väldigt aktuellt. Vi kan i alla fall vara glada för att vi bor högt upp på en topp, för många som har drabbats av översvämningar här i Danmark.


Vad gör man då när det regnar som mest? Ja, jag brukar då aldrig ha några svårigheter att sysselsätta mig, med den 'projekthjärna' jag har. Så en runda vid symaskinen och de nya soffkuddarna blev klara.


Hittade ett par av mina favvisljusstakar i en flyttkartong häromdagen och dessa hamnade på soffbordet. Kul när man finner något bortglömt :o)

                    Ha en skön måndag vänner!

                              Kramar, Ulrika

17 kommentarer:

(eddas) sa...

Go morgen..ja godt d bor høyt oppe...
Her er det et forferdelig regnvær i Oslo....putene ble kjempefine..Nå må jeg snart få svingt symaskinen jeg og...er treg:)
ha en fin fin dag
klemklem på deg

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Ulrika!
Vilka snygga kuddar och vilket mysigt vardagsrum! Du är duktig som syr kuddarna själv!
Vi fick faktiskt njuta av alldeles förtrollande skön sensommarvärme på fredagen samt halva lördagen.Det riktigt doftade sensommar på fredagkvällen. Luften var mättad och jag fick en Medelhavskänsla. Ljuvligt!
Önskar dig och fin familj en fin vecka!
Kram Anna

EvaB sa...

Vilken inbjudande soffbild! Jättefina kuddar du sytt, det är lätt att bli sysugen när man ser sådana inspirerande blogginlägg. Jag har i flera veckor fått trycka bort lusten att sy just kuddar, köpte ett så fint tyg i Helsingör i våras. Med gyllene järnek. Men även om det vore skönt att vara ute i god tid med "julstylingen" får jag nog först se till lite mer säsongsaktuella sysslor...
God måndag önskar jag dig!
Kram

Vintage House sa...

Hej
Ja det har verkligen varit en tristhelg....
så snygga kuddarna blev...
ha en fin måndag
kram
sandra

Helena sa...

Ja vad göra när det regnar?Vi har haft bra väder i helgen ovädret kom på natten.
Nu skiner solen efter en muen stund o då drar ju trädgården förståss!
KRAM från mig!

Madame Morell sa...

Ibland är det skönt när det regnar och det blir "tillåtet" att vara inne,,,,visst? Jättefint i soffan där. Rofyllt med ljusstakarna som blivit hittade igen.
Kram på dig
Jessika

LOTTAS HOME sa...

Halloj!
Håller med om att man blir såå resesugen i höstvädret som råder, brrr.
Fint och mysigt du har! Kuddarna blev ju toppenfina.
Här är kålsvart just nu så snart brakar det lös igen.
Ha en mysig kväll!
Kram ♥

Mamma C sa...

Jag är glad att man har en solsemester inbokad. Jättefina kuddar du fick till när vädret är trist.
Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

Stina sa...

Så fint du har det.:-)
Stina

Johanna Stålros sa...

Så duktig du är som sytt kuddarna, jättefin myshörna. Kram johanna

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Halloj!

Fina kuddar du sytt. Är så kul att förnya sin soffa med härliga kuddar...

Perfekt tid på året att hitta favoritljusstakarna :)

Hoppas solen lyst på dig idag!
Kram kram

A House With A View sa...

Vilka superfina kuddar!! Ljusa dova färger - stilren och ombonad känsla!!! Gillar hyllan ovanför soffan med, så snyggt med flera tavlor på varandra! Ja du, de där ljusstakarna kommer du nog att kunna ha hela livet utan att tröttna, riktiga klassiker, sååå vackra!!!!

Stooooooooooooor måndagskramiz från aka

Åsa sa...

Ja, nu är det rikgtigt blivit höstväder. Var ute och gå aftentur med min lilla hund i går kväll och tänkte just på hur höstlikt det var.
Men nu sitter jag och får min morgonkaffe och hörer att dom lovar gott väder igen, det är ju inte helt illa:)
Riktigt fina kuddar du har sytt, har tyg som ligger till kuddar också, får ta mig i kragen så att dom blir gjorda, det ändrar hela stuen när man bara får nya kuddar.

Ha en fin dag, kram från mig

Lev Vackert sa...

Hej! vi håller på och planerar för att hålla en STOR julmarknad i HELA Lev Vackert huset. Utav den anledningen så söker vi nu efter duktiga hantverkare som vill stå med bord under marknaden som alltså kommer att hållas hela och samtliga adventshelger. Du kan boka dig en eller flera dagar.
Men för att ha bord hos oss så har vi endel krav för att det ska bli så bra som möjligt för dig som hantverkare och för våra besökare. Det är så att vi söker hantverkare som passar stillen i vår butik. Det går också jätte bra att stå med hembakat, saftat, syltat och liknande.
Är du intresserad så maila vitromantik@gmail.com och beskriv/ samt skicka gärna med en bild av vad det är du gör. Vi återkommer så fort vi kan med svar till alla!
Vi vill också slänga in en hint om att det för såväl hantverkare som besökare finns både vandrarhem och stor camping med stugor bara 100 meter i från vår butik. KRAM

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Ulrika.
Det har varit samma här, regn i överflöd och många som fått stora problem, fy.
Va duktig du är på att sy, kuddarna blev jättefina och ljusstakarna helt underbara, passade bra att du hittade dom nu inför den årstid vi är på väg in i, det går åt många ljus på hösten :)
Ha en finfin dag.
Varm Kram
Jessica

Cajsas Faster sa...

Tur du kan sysselsätta dig när vädret är trist;) du verkar alltid ha fullt upp. Massor med idéer..

Jag har blivit genomförkyld så idag ligger jag för ankar..

Hoppas det är uppehåll nu hos dej.

Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Kuddarna blev superfina och roligt med ljusstakarna som hittade "hem" igen. ;)

Kram F