söndag 11 september 2011

Tjolahopp.....

.....så glad jag blev när det plötsligt damp ner en award till mig :o) Den kommer från gulliga Tina med bloggen Tinas vita bo. Hon bor nere i Tyskland och har ett ljuuuuvligt vitt och romantiskt hem. Ni måste kika in till henne!

                               Tack söta du!!


Nu ska jag svara på några frågor om mitt liv i blogglandia:

1. Varför började du blogga?  Jag hade länge funderat på om jag överhuvudtaget skulle ha tid till en egen inredningsblogg i mitt redan välfyllda liv. Men en kväll satt jag och lekte vid tangenterna och vips hade 'Norr om Köpenhamn' kommit till. Absolut inget jag ångrar :o)

2. Vilka bloggar följer du? Jag följer först och främst inredningsbloggar med den lantliga stilen som röd tråd. Men eftersom jag är lika intresserad av trädgård blir det också några trädgårdsbloggar och bloggar om böcker. Böcker har alltid betytt mycket för mig och det är härligt med nya tips o idéer.

3. Favoritfärger? Vitt är absolut en favvis när det kommer till inredning. Gärna med en touch av brunt o svart. I klädväg väljer jag gärna brunt, rosa och turkost.

4. Favoritfilm? 'Så som i Himmelen' är outstanding. 'the Holiday' och 'love actually' kommer tätt efter, tillsammans med Julia Robertsfilmer. 'Feel good'-filmer är gottigt för själen ;o)

5. Vilket land drömmer du om att besöka och varför? Italien står på tur på min reselista. Och dit vill jag gärna för matens skull...älskar pasta i alla de former ;o) En av mina käraste väninnor bor i Australien, så dit vill jag gärna resa igen. Och Afrika lockar på hög nivå......


Jag har så svårt att skicka awarden vidare, för ni är många många där ute med underbara bloggar. Så en stooooooor award till er alla. Och ni som känner er manade får gärna svara på frågorna!
Hoppas ni har en skön helg och förhoppningsvis ingen sjukstuga som vi har. Här härjar maginfluensa och det är nåt av det värsta jag vet....blääää! Jag gör allt för att hålla mig borta från det.

                Tjingeling söta!

                             Ulrika

10 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Kram på dig. Hoppas du klarar dig från sjukdom. När du åker till Australien hänger jag med;) Det har varit mitt drömresemål också!

Ha en fin dag! Kram

Lisas torp sa...

Grattis till awarden! Jag känner igen mej under flera av dina punkter här!

Önskar dej en skön söndag!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Hej!
Kul läsning om Dig:)
Vi gillar samma filmer!!

Ha en skön söndag!
Kram Malin

Mamma C sa...

Min blogg blev nog till nästan på samma sätt. Gillar många av dina förslag till filmer oxå.
Så trist med sjukstuga, och maginfluensa är ju nästan värst. Hoppas du klarar dig.
Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

Loella sa...

Me to check, me to check....kan underteckna flera av dina inlägg...:) Trist med sjukstuga, hoppas ni/du klarar er. Här snurrar det halsfluss, inte bra inte bra, men peppar peppar är bara förkyld själv.

Ha en riktigt god och din slappesöndag.

Varma hälsningar Loellan

Anneli sa...

Grattis till din award!

Mycket av det du skrev passar även in på mig ser jag.

Särskilt det där med "feel-good-filmer", kan man inte få för mycket av.

Kram Anneli.

Johanna Stålros sa...

Så kul, jag fick en jag oxå av en annan fin bloggare, har dock inte hunnit svara på min än;) feel-good-filmer är jag riktigt svag för. Jag har varit i Afrika och det är helt magiskt- dit borde alla resa!!! Kram fina du.

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Grattis till dig..va roligt..:)
Kul att läsa lite mer om dig.

Ha en bra dag fina du
Kram susanne

rosenälvorna sa...

Kul att få lära känna dig lite mer, skulle kunna svara ungerfär lika på alla frågorna:) Krya på er, magsjuka är ingen höjdare på ngt sätt:( Christina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till din fina award, det var roligt och läsa din lista.
Och hoppas verkligen du slipper magflunsan.
Kramar
AnnaMaria