söndag 18 december 2011

4:e Advent

Fjärde ljuset är tänt och utanför dalar snöflingorna, precis som det ska göra när julen närmar sig. Men marken förblir tyvärr grön för flingorna försvinner lika fort som de kom.


Den här ljusstaken tror jag är en av de första julsaker jag fick av min farmor när jag var tonåring. Den har följt med i alla flyttlass och betyder mycket för mig. Men jag har länge tyckt att den behövde en modernisering och i år tog jag tag i projektet.


Självklart blev den vit och med turkosa ljus pryder den sin plats i mitt turkospimpade köksfönster. Kitschigt värre, men ändå ganska läckert ;o)


Hjärtat till höger i fönstret är ett minne blott och det förstår ni nog varför ;o) (hur jag nu kunde varaidiotisk och plantera en ljusstake under!?!) Min man stod o lagade middag när han plötsligt skrek 'herregud, du bränner upp vårt hus'.... Jaja, man lär sig av sina misstag!!


Önskar Er en riktigt mysig 4:e advent tillsammans med familj o vänner. Hos oss är det pyjamasdag och MYS med stora bokstäver!!

                        
                         Varm kram

                                          Ulrika

13 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Oops, skönt att sånt inte bara händer här;) Staken blev superfin!!! Läckert med turkost säger jag;) Kram Johanna

rosenälvorna sa...

Hej, vad häftigt och helt annorlunda med turkosa ljus;) Du var rädd om er och bränn lagom:) Här är det baktider och faktiskt känner jag en liten julglädje. Kram Christina

Anonym sa...

Ja ljusstaken blev mycket bättre. Fint med turkosa ljus.

Du får ha en riktigt mysig fjärde advent.

Kram

HOUSE of MANDY sa...

Åh vilken förvandling! :) Söt adventsljusstake, den blev jättefin ju.

ha en mysig fjärde advent.
Kram Amanda

lisashus sa...

Oj, oj så det kan gå! Huvudsaken att det inte blev för illa! Men...man ska ju alltid ha hjärtat till vänster...hm..:)!

Så snygg din stake blev - som nu! KÄnner igen stilen - fick också en liknande en gång av min farmor men den ligger nog kvar i någon jullåda - få se om jag pimpar den jag också, men då blir den nog svart!
Ha en fortsatt skön adventssöndag!
Kram
Lisa

Tinas bo sa...

Hoppsan! Ja det kan hända fort med levande ljus. Tur att det inte hände nåt värre!!
Ljusstaken blev jättefin! Och du har så mycket fint i fönstret. Härligt!! :)

Vad mysigt med pyjamasdag!!
Mys nu ordentligt
Kraaaaaaaam Tina

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhh så fin den blev:-)
Du kan du!

Ha en fiiin kväll
Kraaam Susanne

josse sa...

Superfräscht!!!

Synd om hjärtat i fönstret dock... ;o)

Adventskram!

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Så fint du pimpat, vilken skillnad.
Har gjort samma misstag med en hyacint som stod för nära ljusen, hi,hi.
Ha en fortsatt mysig kväll och en fin start på julveckan.
Kram Lotta ♥

Vita små hjärtan sa...

Å vad jättefint! Härligt med turkost till. Å burken som passade så bra där...
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Mamma C sa...

En sådan fin har jag någonstans i gömmorna från min mormor tror jag. Den blev jättefin efter dina penseldrag och fixande.
Kramis Mamma C

Vintage House sa...

Hej
Den blev kanonfin och vilken tur att ni upptäckte det i tid....
ha det så mysigt
kram
sandra

Borgmästaren sa...

Blir ett kul minne framöver, när det ju avlöpte lyckligt. En charmig anekdot du alltid minns med ljusstaken. Vilken förändring på ljusstaken. Fin blogg du har!