onsdag 8 februari 2012

PIP-studiotapet


Ledig dag = pysseldag. Idag tänkte jag hinna pyssla med en hel del saker som ska vara ute i butiken. I alla fall var det min tanke denna gråkalla onsdag! Men våra kära barn har hållt mig vaken inatt, så jag känner mig något mosig i hjärnkontoret. Kanske en stor latte kan råda bot på det och ge en energikick!!


Tack söta för grattishälsningarna till lillan i måndags. Firade gjorde vi i Köpenhamn hela dagen där jag kom över de här finfina lådorna till lilla A:s rum. Passar perfekt till den nya PIP-studiotapeten som ni ser i bakgrunden. Det är faktiskt samma som hon hade i sitt förra rum. I höstas bytte tjejerna rum med varandra. Stora L fick en ny fondtapet och lilla A fick nöja sig med målade väggar ett tag, men jag gillar verkligen den här tapeten så det fick bli en fondvägg av den igen.

Foto på tjejernas rum kommer så småningom. Jag väntar bara på några detaljer till. Ha en härlig onsdag...nu vänder det mot helg :o)

                                       Puss & Kram

                               Ulrika  (fortfarande gift ;o)))

27 kommentarer:

Evelina sa...

Tur att du fortfarande är gift.. jag har varit lite otolig..hihi..
Urfina lådor! Och tapeten också för den delen. Här blev det pippifåglar.. :)
Skönt med en ledig dag mitt i veckan, när jag började jobba heltid rök min lediga fredag..Surt.. men pengar är inte fel heller.. och så gillar jag mitt jobb också..;)
Ha det så bra vännen,Kram Målarmästarinnan Evelina

lisashus sa...

Den tapeten är verkligen underbart söt och så fina askarna är!
Så spännande att planera för butiken, men jag kan tro att det är mycket att tänka på!

Lisa

Malin's Hus sa...

Läckra askar!!! Köpenhamn är en stad jag verkligen vill besöka oftare. Må så gott o pyssla på :) kram

Elna sa...

Mmmm härliga färger, så fint det blir med olika mönster i de nyanserna.

Kram

(eddas) sa...

Nyyydelige de der eskene,hem har laget de?Skulle gjerne hatt noen slike:)

ha en fin fin dag
klemklem

Camilla/Rufft och Sött sa...

Åh tack snälla du! Hade ju gärna haft ett annat hus, men det gäller ju att försöka få det så man trivs själv med de förutsättningar som finns.
Det roliga var att det inte alls var postskänken jag skulle titta på! Det var med i annonsen, men med en massa bråte och bara en liten del av det på bilden, men när jag såg det blev jag kär!! Till makens förtvivlan då...det är jättetungt och han tycker det är såå fult!
Här är det också grått och trist idag,saknar solen!
Ska bli så kul att följa din butiksresa!
Kramen!

Anna sa...

Hej!

Roligt att ha hittat till din fina blogg! Vackra fotografier från ett vackert hem! Härligt pastelliga askar! En föraningen om att våren är i antågande!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilken ljuvlig tapet! Och askarna är alldeles underbara, är på jakt efter ngt liknande till min dotters rum :))

Hoppas du har en fin onsdag!

Kram Jenny

Lilla Majken sa...

Underbar tapet, och askar.

Ha en fin kväll. Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Så jättläckra lådor!
Men så härligt att du fortfarande är gift!!!! Vi har kollat o kollat tapeter och det tär på varandra...fniss...
Kram Agnetha

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fint..kan tror att hon är nöjd er lilla dotter..:)

Haha, ja det känns skönt att höra att du fortfarande är gift..;)

Ha de så bra
Kraam Susanne

Vintage House sa...

härligt läcker tapet och fina askar och tur att du fortfarande är gift.....
tusen och åter tusen tack för dina gulliga ord.......
kram
sandra

Cajsas Faster sa...

Den tapeten är fin! Jag kollade in en annan som jag blev kär i och kunde tänka mig i sovrummet, men det blir lite föör feminint och puttigulligt.. får bli en annan.

Tack för hälsningen, jag är snart på banan igen:) Hälsa lilla A och gratta i efterskott!

Kram Kram

Mamma C sa...

Tapeten är ljuvlig och askarna var jättesöta.
Kram Mamma C

Johanna Stålros sa...

Älskar tapeten!!! Och ljuvliga askar!!! Kram

Helena sa...

Den är verkligen jättfin den tapeten.
Skulle gärna ha den nånstans...
Om Acchljorna åker åt ditt håll till då hör jag av mig!
Snart har vi kanske gjort Sverige ;-)
KRAM rara du!
ps.skönt att ni klarade er ur 'klistret' ;-)) fniss

EvaB sa...

Skönt att du o mannen klarade pärsen!! Förtjusande askar, kan tänka det blir fint i flickrummet.
Må så gott! Kram Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej rara Ulrika.
Tapeten är verkligen underbar och passar jättefint med de nya härliga lådorna... Hoppas du fick lite pysslat o donat i dina raggisar :) Jag håller mig också inhomhus i detta råa väder... Nu är det inte lika många minusgrader längre men det blåser istället.. Brrrr!
Härligt att ni klarade av äktenskapstestet :)

Ha en härlig torsdag min vän.
Stoooor kram på dig.
Jessica

bakom berget sa...

Hoppas du har sovit gott i natt, så du känner dig lite piggare.
Både tapen och askarna är jättefina.
Ha en fin torsdag!
Kram!

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar tapet. Den gör en glad. Hoppas att latten hjälpte :O)
Massageljusen från Klinta är underbara. Jag använder dem mest som handcreme...
Kram Agneta

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Så underbar den där tapeten är. En del tröttnar man aldrig på. Ser fram emot att se tjejernas rum sen :)

Ja livet är tufft och en del får verkligen lida mer än andra. Tufft att få ett handikappat barn, men det är en individ det också och lika underbar för det. Jag kan tycka att en liten kräver sitt men när barnet har ett handikapp kräver det så klart mycket mer. Har arbetat mycket med barn och ungdomar med olika handikapp. Oj oj oj vad mycket glädje man fått uppleva tillsammans med dessa människor. Ibland önskar man att man hade samma förmåga att släppa hämningarna ibland :)

Hoppas ni fått den hjälp ni kanske behövt från alla håll. Det behöver man säkert för att orka med. Jag har över 100 mil till min familj och min sambo är militär och borta rätt mycket så jag är en hel del själv. Det är så klart jobbigt emellanåt men jag kämpar på. Det är ju bara att göra det, eller hur?

KRAM Josefin

Birgitte med Annekset sa...

Så smukt det er med tapeterne. Jeg håber du har fået en god nattesøvn i nat. :-)
Kram Birgitte

Loella sa...

Goa fina du!
Vad roligt med allt det nya i ditt liv, och att få göra verklighet av en dröm...Spännande att följa din resa här...:) Livet mitt går i hundraåttio just nu och bloggandet har fått bli lidande, trist, det är ju en mysig värld att omge sig med på flera sätt.....Tack för dina goa ord hos mig också!

Pussen från Loellan

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

*skrattar..det är nästan så jag behöver skaffa mig ett litet "barnrum" så man skulle kunna köpa den där tapeten ...så fantastiskt fantastsikt underbar............

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

lägger mig till som följare til den här härliga bloggen....Kram från Göteborg

Industri house sa...

Så fin tapet!! Och helt ljuvliga askar..Ha det gott i helgen, kram jessica:)

Sofia sa...

Hej hopp!
Tack så jätte mycket för dina uppmuntrande ord!!! De värmer!
Vilka underbara tapeter, man får lust att göra en massa roligt av dem...
Kram på dig och ha en härlig helg!
Sofia