söndag 4 mars 2012

Soliga söndag

Finns det nåt ljuvligare än att avnjuta den första kaffekoppen ute i vårsolen?? I fredags blev det minipicknick för lillan o mig på verandan. En liten stund i solens värmande strålar och man känner hur energin kommer tillbaks.



Och i finaste Green Gate-kopparna smakar dessutom kaffet så mycket bättre. Min samling har utökats med två randiga som jag fick av flickorna i julklapp. Nu ska jag bara skaffa mig en härligt pastellig vaxduk, så är sommarens fikastund komplett :o)

                         
                        Solig kram

                                          Ulrika

24 kommentarer:

Evelina sa...

Godmorgon goa du!
Åå, det låter underbart med fika i vårsolen.. och jag förstår att kaffet smakar gott i de fina kopparna.. Vi hade underbart väder här igår, varmt och gott.. Vi passade på att vara ute och lapa D-vitaminer... Idag ser det inte fullt lika vårigt ut ute.. Får nog bli inne-pyssel-söndag.. :)
Vad långt ni har kommit på butiken, ni jobbar på och sliter..Duktiga ni är! Nu bjuder mannen i huset på "Wasaloppsfrukost"... Humm, vad det nu innebär.. Blåbärssoppa kanske? Eller betyder det bara att teven ska vara på under frukosten så han kan titta på loppet.. ;)
Go söndag på dig! Kram Evelina

Vintage House sa...

Det funderar jag på idag ser ut att bli ännu en vacker dag....
härliga vårbilder
ha en solig och vårig söndag
kram
sandra

bakom berget sa...

Jag kan tänka mig att det var gott fika i vårsolen och har man dom fina kopparna smakar det ju lite extra gott. Vi hade oxå en härlig och solig dag igår med loppis och årets första glass på utflykten.
Idag är det lite disigt och frostigt, men vi kollar Vasaloppet och ska sen fixa lite i bygget, så det spelar inte så stor roll det blir för väder.
Hoppas Du får en skön söndag!
Kram Åsa.

Fröken Agnes sa...

Hej!

Det låter alldeles underbart! Och håller med, kaffet smakar extra gott i finaste Greengatekopparna. Jag har också en samling:))

Hoppas du får en solig och fin söndag!

Kram Jenny

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Nej, det finns inget som slår det faktiskt.
Och vad mycket godare kaffet blir ute.

Hoppas vi får en lika solig dag idag! Kramar Maria

josse sa...

Önskar dig och familjen en underbar söndag!

Kram!

Sofia sa...

Härliga vårbilder!
Ja, visst blir man lite extra pastellig på våren?
Ha det gott i solen....
Kram Sofia

lisashus sa...

Ja, visst är det härligt att kunna sitta ute och fika! Vilka fina dagar vi har haft! Idag har de utlovat sol, men ännu syns den inte till ....hm!
Ljuvligt våriga bilder du visar!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Tinas bo sa...

Ja jag längtar såååå efter att kunna äta frukost på balkongen och låta solen värma mig... :)

Härliga vårbilder!

Ha en mysig söndag
Kramis Tina

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhh så härligt, här är det tyvärr ingen sol idag..inte än iallafall..;)

Ha de såå gott
Kraam susanne

Elna sa...

Visst piggar solen upp. Vackra vårlika bilder. Du får ha en fortsatt bra söndag.

Kramen

Home Bohemia sa...

Jaa visst är det härligt med vår...du har säkert mer av den varan hos dig...fin blogg du har...min första titt här/Maria<3

Chokladvillan 1910 sa...

Diskstället är jättefint ! Våren är underbar !
Kram Anki

Bokcafeetibyn sa...

Hej Ulrika!
Härliga bilder!!! Ja nog är det vår i luften denna helg! Lite kallare idag men vi for på en mysig liten roadtrip längs med havet och sedan hem genom små byar på söderslätt. Fortsatt sjukstuga på den lille men det går åt rätt håll.
Green gate-kopparna är super söta!
Nu ska här bakas pizza!!!
Önskar dig en fin start på kommande vecka!
Kram Anna

Jonna sa...

Stort tack till all den gästfrihet och värme ni sprider. Vi kände oss välkomna och hemma i ert sällskap. Kärleken och tryggheten i ert hem är för oss både tydlig och glädjande. Jag skriver detta med ett leende på mina läppar ska du veta. Din styrka och vilja ska du vara stolt över. Jag gläds med dig och ser framemot till nästa träff...då är ni välkomna till oss :) kramiz vännen min!

Norregård sa...

Härliga pastelliga vårfärger hos Dig Vännen:))

Ha en trevlig kväll!
Kram Malin

Susanne sa...

Rigtig fint med grenene og green gate kopperne!

Mamma C sa...

Härliga vårbilder och ljuvliga koppar.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Soligt och fint här också, men rent ut sagt skitkallt! Det småblåser en iskall vind, men hittar man lä i en solvägg blir det mysigt med fika. Jättefint porslin du har.
Kramar
AnnaMaria

LOTTAS HOME sa...

Hej vännnen!
Visst är det underbart att kunna njuta av en kaffe i vårsolen, och visst smakar de alltid godare i fina muggar, ler.
Roligt att ditt projekt går framåt, det kommer att bli toppen.
Hoppas att du får en fin vecka!
Kram Lotta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina vän.
Det låter underbart med fika på verandan, speciellt i dina vackra koppar :))
Vi hade med oss fikakorg under helgen när vi var på fotboll, det var såå härligt, just det här att man verkligen känner att solen värmer och att man till o med får lite färg på de bleka kinderna :))
Man känner sig lite piggare på en gång!
Ska se om jag hittar tidningen som du tipsade mig om, alltid spännande med nya inredningstidningar :)

Ha en härlig dag.
Stoooor kram min vän.
Jessica

LjuvligaLjung sa...

Fin samling du har!! Jag håller med, kaffet smakar extra gott i kopparna!:) Ha de fint! Kram
/Michaela

Lilla Brödhult sa...

Ja visst är det underbart när man kan sitta ute och fika:) Ljuvliga bilder du visar påminner om våren..

Åh vad långt du har kommit med din affär, det kommer bli så mysigt och fint, får nog bli en tripp till dig sen när du har öppnat..
Ha det så gott kram Helene

A House With A View sa...

Sååå fint med greengate-porslin!! Känns verligen vårigt och somrigt!! Kommer bli kanon med vaxduk och goda jordgubbar till:))) Jag skulle också behöva öka på mitt porslinsförråd i skåpen här hemma...

ps. fasen vad snyggt det blir med butiken!!! Vad långt ni kommit, blir kanon ju!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka