måndag 2 april 2012

Äggdags

Så har påsklov och ledighet startat. Här har vi huset fullt av gäster hela veckan, samtidigt som vi jobbar på för fullt ute i butiken. Isolering, fuktspärrsplast, specialtäckande tejp....himmel vad mycket man lär sig på vägen. I helgen blev innertak och gavlar klara till att bli brädade :o)



Inomhus råder det påskstämning med egna äggkreationer, fjädrar och påskgodis. Nu fattas vi bara det varma vårvädret.........men har vi tur, så kommer det tillbaks med påskharen ;o)

         Ha en härlig start på påskveckan!

                                     Kramis


21 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Såmfina påsk ägg. Härliga och så lagom pyntade :)
Visst lär man sig när man bygger...så skönt att ha kommit så långt ;)

Kanske får ni hjälp av gästerna.
Här är det också posklov denna veckan.
Nu håller vi tummarna att värmen kommer tillbaks;)

Ha en fin påskvecka ! Kramar Sirpa

LOPPISLIV sa...

Ja nu är påskveckan här, himmel vad tiden går fort. Skulle påskpyntat igår men hann inte så idag åker mitt påskpynt fram :-)
Jättefin påskägg du har. Kram P

Johanna Stålros sa...

Jättefina ägg!!! Önskar dig en fin dag. Kram

(eddas) sa...

Ha en riktig koselig påske med besøk og arbeid med butikken:)
klemklem

bakom berget sa...

Va härligt att det flyter på så bra med bygget. Ni kommer säkert att vara klara i god tid med den energin som ni har :o)
Här skall målas lister och dekorklossar till sovrummet idag.
Jag längtar tills dagen då vi kan flytta in där. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken sorts golv som passar bäst...Hmmmm...
Vilka söta påskägg du har fixat till! Ha nu en jätteskön påskvecka och så håller vi tummarna för att värmen kommer tillbaka.
Kram kram!

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilka fina påskägg! Härligt med ledighet, det njuter vi också av. Hoppas, hoppas på fint påskväder!

Kram Jenny

Chokladvillan 1910 sa...

Skönt med påskledigt så att man kan jobba med renovering på heltid ;) Fina ägg ! Vädret utanför fönstret är kallt, blåsigt & inte ett dugg vårlikt. Hoppas på bättring !
Ha en härlig påskvecka du med, hoppas att vi får mycket gjort & atbetet går snabbt framåt ;)
Kram Anki

LjuvligaLjung sa...

Vilka fina ägg!! Är det du som gjort dom? Va mysigt de låter, hoppas ni får en riktigt bra vecka! Ha de gott.
*Kram /Michaela

Anneli sa...

Låter mysigt med huset fullt av gäster, Kanske ni kan få lite hjälp med ert projekt...........alltid roligare att arbeta tillsammans.

Här är en som också väntar på lite skönare och VARMARE väder!
Vi håller tummarna.

Kram Anneli.

lisashus sa...

Vilka vackra ägg! Kul med gäster!
Hoppas vi får lite varmare påskväder!
Kram
Lisa

annika sa...

Vackert ägg! Kul att ni har kommit så pass långt med bygget. Kanske man kan åka förbi i sommar!

annika

Sofia sa...

Hallå!
Härliga ägg du fixat till!!!!
Gillar verkligen det som sitter i en kruka! Så snyggt!
Ja, du verkar ha fullt upp med allt just nu...
Jobba på och ha det gott!
Kram sofia

Industri house sa...

Så vackra påskägg! Helt ljuvliga:) Och så härligt med påsklov nu och lite ledighet. Ha en härlig dag!kram jessica.

Vintage House sa...

Så fina ägg du har gjort och kul att allt flyter på:)
Kram
Sandra

Casa of Mia sa...

Vilka jättefina äggdekorationer, ha en fin vecka kram

Evelina sa...

Oj, vad ni jobbar och sliter!! Inget lov där inte.. ;)
Här går jag i valet och kvalet om jag ska ge mig på att bryta upp ett parkettgolv för att ta fram trägolvet under och måla.. Huana, vad mycket det drar med sig då... men jag vet ju att det kommer bli fint i slutänden.. Så kanske ger jag mig på det i morgon.. :)
Här längtas det efter påskharen må du tro. Min mellanpojk Nils, som är lika sockerglad som jag längtar så det knakar.. ;)
Nu håller vi tummar och tår för att vårvärmen kommer tillbaka! (jag som köpte mig en vårjacka idag... hihi)
Må gott vännen!
Kram Evelina

Tinas bo sa...

Härliga ägg!!
och vad duktiga ni är!! :))

Ha en fin vecka
Kram Tina

rosenälvorna sa...

Hej, åh, så mycket härligt jag missat hos dig, men tack och lov är det ju lätt att uppdatera sig. Din lilla shop har verkligen kommit framåt, wow! Och söta klänningar i sovrummet :) Ha en skön och trevlig påskvecka! Det har åter börjat titta in lite blått hos mig, var min favorit färg för många år sedan , sen tokg det bara stopp, men nu börjar den smyga in igen. Kram Christina

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Vilken påskstämning du delar med dig av åväl i ord som i bild!
Längtar så efter lite värme igen, undrar om den kommer till påsken?!
Här blir det hemmamys blandat med en sväng till Österlen en av dagarna. Vi ska äta tårta i växthuset på fredagen (då mannen fyller år!), umgås med familj och vänner och mysa hemma.
Hurra för påsk!!!!
Må så gott min vän och njut påsken med familjen!
Stor kram Anna

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Vilken påskstämning du delar med dig av åväl i ord som i bild!
Längtar så efter lite värme igen, undrar om den kommer till påsken?!
Här blir det hemmamys blandat med en sväng till Österlen en av dagarna. Vi ska äta tårta i växthuset på fredagen (då mannen fyller år!), umgås med familj och vänner och mysa hemma.
Hurra för påsk!!!!
Må så gott min vän och njut påsken med familjen!
Stor kram Anna

Mamma C sa...

Ja, vi får verkligen hoppas att den har med sig värmen.
Kram Mamma C