fredag 27 april 2012

Något nytt fast gammalt


Hoppas att ni njuter av fredag och stundande helg! Med en temperatur på 14 grader, så tycker jag att helgen börjar alldeles förträffligt här nere i söder och eftermiddagen ska jag spendera ute i mitt trädgårdsland.


Den här fantastiskt vackra gamla servisen fick vi av svärfar i påskas. Tack snälla S och E :o) Den tronar nu på bakbordet i köket.






Jag älskar att duka med gammalt arvegods. Det känns så genuint på nåt sätt. Min Gröna Anna-servis som jag har fått av mormor är en klassiker och med den kan dukningen inte bli annat än fin.


Trevlig helg på Er!!!

Ulrika

23 kommentarer:

rosenälvorna sa...

Hej, vilken underbar present, gillar också gammalt porslin sirligt, blommigt och vackert:) Kram Christina

Sofia sa...

oh ja, den var verkligen jätte fin!
Här är det också underbart väder... Vilket passar bra för vi har vårmarknad i Gamleby i dag.
Hoppas att helgen fortsätter så för jag har också tänkt att vara ute mycket...
Stor Kram
Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint mönster på servisen, och jag håller med, att duka med gamla tallrikar är underbart fint.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Vilken underbar servis!!!! Suck...
Trevlig helg.
Kram Agnetha

lisashus sa...

Åh, vilken vackert servis! Jag förstår om du blev glad, särskilt när den har en känd historia!

Ja,vilket härligt väder vi fick här också idag - +18 grader! Otroligt!
Önskar dej en fin helg!
Kramar
Lisa

Tinas bo sa...

Vilken underbar servis!!
Sååå ljuvlig!! :)

Här har det varit +19 grader idag och tidvis t.o.m soligt!! Hääärligt!!

ha en underbar helg
Kraaam Tina

LOPPISLIV sa...

Så vackert gammalt porslin!! Roligt att ha fått en hel servis i samma. Ja här har också varit vårvarmt idag, så härligt!! Inte en dag för tidigt :-))

Ha en fin helg!

Kram Paula

Cajsas Faster sa...

Jättefin!

Var i Stockholm idag med brorsan och deras små tjejer.. mysigt!

Vi hörs, Kram

Vintage House sa...

Wow så underbart fin förstår att du gillar den och tycker oxå om att duka med gammalt porslin......
kram och en go helg
sandra

Puumuli sa...

En mycket vacker servis; maten måste smaka bra då man äter den ur de där vackra tallrikarna!

Vi hade också +14 i dag så våren är äntligen här!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Casa of Mia sa...

Åh så vackert, önskar dig en härlig helg kram

Hanna sa...

Jag har tyvärr flyttat min blogg.
Hoppas att du kan följa med.
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Jättevackert, alltid kul när man har arvegods att duka med tycker jag. Ha en skön söndag i trädgården.
Kram Mamma C

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Tittar in för att önska dig en fortsatt skön helg! LIte blåsigt idag hos oss men solen skiner. Tjohoo!!!! Pizorna smakade ljuvligt igår, man undrar hur de gör!! Fina råvaror är nog en del i det hela.
Härligt att duka med gammalt vackert arvegods. Jag älskar silverbestick. Det är ngt speciellt med dem.
Mailsvar kommer snarast!!!
Vi hörs!
Stor kram Anna

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Tittar in för att önska dig en fortsatt skön helg! LIte blåsigt idag hos oss men solen skiner. Tjohoo!!!! Pizorna smakade ljuvligt igår, man undrar hur de gör!! Fina råvaror är nog en del i det hela.
Härligt att duka med gammalt vackert arvegods. Jag älskar silverbestick. Det är ngt speciellt med dem.
Mailsvar kommer snarast!!!
Vi hörs!
Stor kram Anna

Anonym sa...

Så vacker!! Härligt när arvegods används... Själv har jag min mormors gamla blåvita från Villeroy & Bosch som vardagsporslin, älskar den!

Kram Susanne

House number 11 sa...

Så fin! Förstår att du tycker om den!
Ha en härlig Valborg!
Kram Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig rara du !

Tacl för dina goa hälsningar...blir så Glad !
Vilket jätte fint servis. så härlig !
Blir nog många mysiga middagar ;)

Så kul för er nu när det går framåt i butiken.
Så härligt när man får resultat...
Vi har börjat regla nu i köket och bara det är så Kul ;)

Ha en riktigt Trevlig Valborg ! :)

Kramar sirpa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack snälla fina du för grattishälsningen.
Kramar
AnnaMaria

LOTTAS HOME sa...

Så fint! Älskar också porslin. Växte upp i en glas-porslin affär där jag jobbade några år.
Hoppas ni njuter härlig helg!
Valborgs kram Lotta

Tina sa...

Finporslinet måste synas och användas! Det är ju nödvändigt..
Mitt står i glasskåpet och glädjer mig nästan varje dag!

Trevlig Valborgshelg! kram

Giancarlo sa...

Una felice giornata...ciao

Fru Sederblad sa...

Vilket underbart porslin! Jag gillar också sådant där gammalt porslin... borde nog gå på loppis och botanisera...