söndag 8 april 2012

                        
                    GLAD PÅSK!!!

Hoppas att ni njuter av påskledighet, ett o annat påskägg och förhoppningsvis värme o sol. Här har det varit strålande sol idag och jag o barnen har spenderat hela dagen i trädgården, medan mannen min har arbetat i butiken. Vi har fått gjort jättemycket därute i påsk och det känns härligt att det går snabbt framåt nu :o)





Årets hemmagjorda påskägg hänger i en ormhasselgren som fått ta plats på pianot. Funderar på att låta de hänga kvar ett tag för det är inte många påskdagar man får njuta av dem. Dessa i svart o vitt känns heller inte så påskiga, eller vad tycker ni?!

   Önskar er ännu en härlig ledig dag imorgon....njut den!!!

                        Kramis

                                     Ulrika

19 kommentarer:

Anneli sa...

Tycker gott du kan låta äggen hänga kvar.
Inte alls så påskiga som du säger.

Fint att hänga äggen i en ormhassel...............

Ha en fortsatt skön påsk,
Kram Anneli.

Cajsas Faster sa...

De kan du gott ha kvar!

Jag är så glad för min gren ormhassel
jag fick av dej förra året!

Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Önskar dig en fin fortsättning på helgen ;)
Skönt och roligt när det går frammåt.
Jag tycker att du kan ha det kvar :)
Är fint ! :)

Ta hand dom dig ! Kram

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Så fint pyntat, klart de ska få vara kvar ett tag till.
Här har hela familjen också njutit av heldag i trädgården, Lovely!
Påsk-kram Lotta

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Glad Påsk på dig med!
Vilken super fin dekoration! Klart den ska få vara kvar ett tag till!
Hoppas solen skinit hos er idag också! Efter gårdagens snöfall (mer på Österlen än hos oss) var det skönt att åter vakna till sol.
Vi njuter 100% av ledig tid tillsammans. Så skönt!

Det har blivit många fikastunder i växthuset denna påsk! Ikväll har vi haft goda grannar på middag och inledde med en drink i växthuset.
Härligt!

Så kul att det går framåt med butiken! Spännande!!

Önskar dig och familjen en riktigt fin dag imorgon!
Kram Anna

Norregård sa...

Hej Vännen:)
Klart äggen kan hänga ett tag!!
Spännande med Er butik, kolla vad jag fick i mitt påskägg:)) Lycka!!

Kram Malin

Evelina sa...

Vet du vad?! Jag tycker allt att man kan ha det lite äggigt ett bra tag till.. Det är så vårigt tycker jag.. :)
Gillar ägg i trollhassel, det har varit "inne" hos mig också i påsk..
Pust! Vi har också jobbat hela lovet.. Målat om ett rum, golv och väggar... Ska bli riktigt skönt att börja jobba igen så man får vila upp sig lite.. *blink,blink*..
Go kväll på dig!
Kram Evelina

Mjuka sa...

Fina bilder!
Ha en fortsatt fin påskhelg!
Kram Malin

Tinas bo sa...

Äggen är typ Art Deco, och jag tycker du kan ha dem hängande ett tag till...
Supersnyggt!
Gillar att du ställt en trädgårdsstol framför pianot!!


Här har det oxå varit strålande sol, men aningen kallt... brrr

Kraaam Tina

(eddas) sa...

Ønsker deg en fin siste påskedag...
klemklem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såklart du kan ha äggen hängande ett tag, det är jättefint. Och ägg finns ju året runt...
Superfint med trädgårdsstolen som pianopall, ger sommarkänsla.
Kramar
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Jag ska också låta en del mina påskägg vara framme ett tag till, det är så vårigt på något sätt.

Glad Annandagpåsk!!
Kraaam Paula

Vintage House sa...

de är superfina och kan hänga kvat ett tag:)
kul att fått massa gjort...
här har det regnat...
kram
sandra

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilka vackra ägg i den vackra och passande miljön!!! Och ljuvlig kaka nedan!!!

Vårhälsn fr Nordingården

Mamma C sa...

Det kan det gott få göra tycker jag. För det var kanonfint.
Kram Mamma C

Anns Gröna sa...

Absolut kan du ha dem kvar även efter påsk! De är ju bara så läckra där de står på pianot.
Ha en skön vecka!
Hälsn
Ann

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej!
Håller med , man kan gott låta påsken "hänga" en stund till. Den är ju över så snabbt annars!
Kökslådan jag målade finns nu med i bloggen! Jag blev jättenöjd!
Ha det gott
Annika

lisashus sa...

Så många fina påskägg och så fint i ormhasseln! Ja, du kan gott ha kvar dem så länge det vårvintriga vädret håller i sej!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Helena sa...

Jag tänker oxå
ha kvar mina ägg ett tag till :-) så fina färger tycker jag.
Kastanjstaket låter bra jag har oxå planer på ett sånt ...men var???
KRAM från mig!