onsdag 11 april 2012

Pelargon-övervintring!

Alla mina pelargoner har överlevt vintern i tvättstugan, tack o lov! Eftersom jag gärna vill ha många av dem på sommaren, så blir det en dyr historia om jag skulle behöva köpa nya varje år.



Nyfriserade och nyplanterade står de nu i fönsterkarmarna. Några får bli kvar inomhus, medan några åker ut så fort vädret tillåter. Idag tillåts det inte, då det regnar och är grått o trist. Hohooo.....VÅREN.....kom tillbaks!!!


                                   Må gott idag!!!

                                         Ulrika

21 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fint köksfönster, där passade pellisen in fint! Ha en fin dag vännen! Kram

Norregård sa...

Hej!
Härligt med pellisarna:)

Men vilken lycka med köpmansdisken, de växer ju inte på träd precis!!!!
Har lyckats få tag i en gammal pappershållare jag med, den är jag så glad för...sakta men säkert når vi våra mål;)

Kraaaaam Malin

Chokladvillan 1910 sa...

Mina pelargoner har också överlevt men jag måste nog ta tag i dem snarast...plantera om & klippa ner.
Hm, blir liksom inte av...
Nä, fy för vädret !:(
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Sofia sa...

Halloj!
Ja, nu vill vi verkligen ha våren tillbaka!!!
Tror faktiskt att jag har ett likadant mintgrönt ägg som du har ligger där... Jag köpte flera såna på Rusta, tyckte de var så söta....
Ha det gott!
STOR KRAM
Sofia

(eddas) sa...

Så gøy:)Er en fornøyelse når det begynner å spire...
klemklem

toves sammensurium sa...

Å så heldig du er,de er jo på god vei desse skjønnhetene dine her!!!Jeg må også prøve å få dem til å overvintre,men de skal vel helst stå litt kjølig??Jeg gleder meg ihvertfall til pelargoiene kommer til butikkene , og det må vel være snart?????
Toveklem:)

Ainosofia sa...

Lovely pictures!

AS (Finland)

Elna sa...

Ja det är bra när de kan övervintra. Ja vart tog våren vägen? Det regnar och regnar. Du får ha en fortsatt bra dag.

Kram

Tinas bo sa...

Skönt att de klarade sig!! :)
ser ut att ta sig bra..

ja du, vart sjutton tog våren vägen??
Grått,vått och kyligt... brrrr

Kraaam Tina

EvaB sa...

Den ser ut att må gott, den pelargonen! Fortfarande har jag Mårbacka kvar i källaren, mer än hög tid att plantera om kan jag tänka... Men de av mina pellisar som blivit omsedda börjar skjuta fart i verandafönstren. Kanske jag sätter in en bild på dem på bloggen one of these days.
Må så gott i aprilvåren!
Kram Eva

Industri house sa...

Så vackert med pelargonier! Och perfekt när man klarar dom från år till år :) Här regnar det som bara den..tredje dagen på raken!Håller med dig nu vill man ha vår :)Ha det så gott!kram jessica.

Mamma C sa...

Så bra att dom klarade sig. Jag är kass på detta så här åker dom väck och jag köper några nya året därpå.
Kram Mamma C

Flickorna i Mellby sa...

Visst blir man lycklig när man lyckats övervintra pelargonerna.
Mina finaste köpte jag i Danmark i somras -Var annars??
Ps Jag sparar dina svarta påskägg i min inspirationsmapp till nästa års påskpyssel. Jättefina!!
Kram Ann

Bokcaféet i byn sa...

Hej där!
Ja vart tog våren vägen?! Lite varmare idag än igår men jag vill bara ha sol och värme. Tänk en dag med 15 sköna grader. Längtar, längtar!!!

Mina pelargoner är också nerklippta och omplanterade. Gjorde misstaget att placera ut dem i växthuset omgående. Mannen var snäll nog att hämta ner allihopa från växthuset samma kväll då vi insåg att det skulle bli minusgrader samma natt...!

Önskar dig en fin torsdag imorgon!
Kram, kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Alla mina överlevde oxå, och jag är så glad för det! Älskar pellisar!!!!
Ha det så gott...
Kram Agnetha

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Skönt att Pellisarna klartat sig över vintern. Mina blommar redan i matrummet och ska få flytta till uterummet så fort vårvärmen kommer tillbaka.
Hoppas du har en fin vecka trots vädret!
Kram Lotta

Cajsas Faster sa...

Jag vill också ha sol och vårvärme igen. Jag har tagit ledigt några dagar för det brukar vara så himla fint runt påsk. Men inte idag. Hua!

Kram Marie

Frøken Anker sa...

Jeg har også gemt mine pelargonier. Og hvert år klipper jeg dem ned, og sætter det afklippede i vand. Senere kan de så blive plantet, og der er nye planter.

God - solskins - dag

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det gjorde du bra som klarade dom över vintern, ser så grön och frisk ut den du har i fönstret.
Inte mycket till vår här heller, men lite varmare idag.
Kramar
AnnaMaria

Jana sa...

Vacker inspiration och en underbar blogg. Ha en trevlig dag.
Jana

Casa of Mia sa...

Åh så härligt att de ha överlevt, då blir de garanterat fina! Jag köpte en vit pelargon idag, kram