torsdag 31 januari 2013

Nymålat/nytapetserat

 
Så var det dax att visa det andra projektet som jag hade igång förra veckan,
samtidigt med källarprojektet ;o)
 
SOVRUMMET
 
 
Enda sedan vi flyttade in i vårt hus för 3½ år sedan,
har jag retat mig på sovrumsfärgen.
En diffus beige historia som förde tankarna till sliskig kola.
 
 
 

 
Sagt o gjort, min man skulle vara borta i en vecka
och nu skulle det bli överraskning av.
Väggarna målade jag i antikvitt och
väggen bakom sängen fick en tapet i milda, svala pastellfärger.
 
Jaaa, han blev överraskad OCH glad :))
Äntligen har vi fått ett mysigt sovrum med känsla.
 
Tjohoooo....fredag imorgon!
 
Puss på Er
 


26 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Vad fint det blev!!
Vilken överraskning du bjöd maken på ;)))
Underbar tapet!
Där kommer ni att trivas... ja det kan jag looova ;)))
Ha en finfin dag... I blåsten eller???
Kramisar Anetthe

lisashus sa...

Ååh, vilket vackert sovrum! Så fint det blev och så vilsamt och harmoniskt!
Kul att du ville visa!
Kram
Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Vad du är duktig, jättefint blev det ! ;)
Kul att överraska någon på detta sätt. Kul att få se.
Må så gott !
Kram Anki

Vita små hjärtan sa...

Toppenfint!!!!
Vilken fin överraskning!!!
Ha en fin torsdag!
Kram Agnetha

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej vännen.
Vilken mysig överraskning...
Men du lite läskigt, bilden(förutom möbler och färger) ser exakt ut som vårt sovrum, på pricken! Sendtaket och fönstret och placering av säng... Måste nästan städa upp lite där :)) och ta en bild bara för att visa dig!
Hoppas allt är bra med dig och att du får en mysig torsdag.
kram kram
Jessica

Unknown sa...

Hvor er det blevet smukt, dejligt og lyst :) Der kan man da kun slappe af og sove godt inde ;-)

Tinas bo sa...

Vad tjusigt det blev!!
Förstår att mannen blev överraskad och glad!! :)

Kraaam Tina

Nyanser av vitt sa...

Supersnyggt. Vad duktig du är.
Sköt om dig
Kram Agneta

Torprosen sa...

Kanonfint blev det, gillar tapeten skarpt!Härligt att överraska någon på det viset! Kram från Susanne

Queen of Kammebornia sa...

Underbart fint!!!

Malin`s Diner sa...

Du kan du! Kanske jag också kan, men låter helt sonika bli. Jättefint blev det!

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så ljust och fint, och så snyggt med tapeten upp en bit bara. Underbar tapet också, det här gjorde du bra.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

fint blev det och så roligt att få överraska.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Husprojekt Drömhus sa...

men ååh så vackert du gjort, vilket sovrum! förstår att han blev glad!

Kram Tiina

Blåbärs och smultronstället sa...

Hallå där!
Du är riktigt duktig på att renovera märker jag. Sovrummet blev verkligen fräscht:-)
Jag vill också göra om lite i sovrummet, hoppas jag kommer igång med det i vår...
Härliga färger på garnet och pallen var så söt. Jag virkar mormorsrutor i olika färger just nu.
Ha det gott!
Kram Kram Susanne

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
En kvällshälsning från Skåne!
Vad du kan kvinna! Inte bara fatta penseln utan dessutom tapetsera! Du måste ha en stolt T där hemma!
Här hemma myser vi med tända ljus. B bakade vridna baugetter häromdagen som vi snart ska njuta av. Snart helg dessutom! På måndag är dagis stängt så lilleman och jag får en extra långa helg. Mysigt!
Sköt om er och trevlig helg kära du!
Stor kram Anna

G:a Affären sa...

Tapeten är verkligen fin och passar så bra till järnsängen. Jag börjar gilla tapeter allt mer igen.
Så ljust och fint sovrum ni har nu och jag förstår att mannen blev glad över fruns påhitt!

Kramar
Cia

Mamma C sa...

Så fint det blev, förstår att han blev glad. Tapeten var jättesnygg. Så duktig du är.
Kram Mamma C

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va fint du har gjort :):) förstår att maken din blev både glad och överraskad !!!
Ha en fin helg fina Ulrika
Kramar Lotta

Sofia sa...

MEN, så fint det blev!!!
Verkligen ljust och härligt...
Kram kram ha en fin helg!
Sofia

mormorMärtas sa...

Åhh vad fint det blev och vad duktig du är!!

Härligt!!

Kram Annika

Villa Ell sa...

Kul att fixa och förändra! Det blev jättefint!
Trevlig helg
Kram Sandra

Hajan sa...

Så konstigt man åker ur ibland,
när man kommenterar. En fråga varje gång har jag problem,jag har
inga problem,men blogger verkar ha det.
Vill bara säga att det blev jättesnyggt.
kram/gumman

Avslutat konto sa...

Puss puss på DIG! Du har samma tapet bakom sänggaveln som vi har i vår lilla pigkammare! Den är sååå fin! Jag ska sätta mycket grönt till för jag älskade den goa gröna tonen i den...
Vad härligt när man får TILL det så det känns rätt... jag drar fortfarande runt på möbler men har en PLAN i huvudet... får se om jag också kan ta lite bilder hemifrån någon gång... när jag känner att jag landat! hih...

Ha en fin lördagskväll!
Kram Linnea

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Ser så härligt somrigt och inbjudande ut, fint!!
Ha en underbar söndag!
Kram

fianathome sa...

Så fin tapet. Duktig du är som kan fixa och dona själv så där.
Idag har jag varit och tittat på tapeter. Så mycket fint det finns.
Vill ha blommigt och kanske lite randigt.
Ha en skön kväll
Fia